Novosti

Trikovi za uređenje hotelskog enterijera – Uticaj dizajna na iskustvo gostiju

Dizajn može bitno uticati na uspjeh ili neuspjeh u poslovanju hotela, zbog čega je od vitalne važnosti da pratite aktuelne trendove, koji će, zajedno sa dobrom uslugom, izdvojiti vaš hotel od konkurencije. 

Kažu da je prvi utisak najvažniji. To se odnosi i na hotele, jer ljudi imaju tendenciju da donose odluke u roku od nekoliko sekundi na osnovu prvih utisaka, koje o hotelu stiču odmah prilikom ulaska u lobi. Za pozitivan prvi utisak gostiju pobrinuće se adekvatan dizajn enterijera hotela, koji ne mora nužno da bude i luksuzan. Najbitnije je da pogađa ukus vaših gostiju. Pokazaćemo vam nekoliko „trikova“ koji će učiniti da se gosti u vašem hotelu osjećaju prijatnije i udobnije.

Priroda u enterijeru

Iako 90 odsto svog vremena savremeni čovjek provodi otuđen od prirode – u „vještačkom“ okruženju koje je sam stvorio i izgradio, on se i dalje najbolje osjeća u prirodi, kao njen neraskidivi dio. Imajući to u vidu, savremeni dizajn je napravio iskorak ka uključivanju prirode u prostor, postavljanjem nekih karakteristika pejzaža u enterijer.

Ove godine je oplemenjivanje enterijera biljkama apsolutni hit, ali se tu ne zaustavlja ovaj trend. Naime, koncept „biofilije“ je mnogo kompleksniji, pa tako arhitekte i dizajneri pribjegavaju upotrebi prirodnih materijala, projektovanju prostorija sa što više prirodne svjetlosti i ventilacije, postavljanju vertikalnih vrtova, akvarijuma i fontana, kao i fotografija ili slika pejzaža na zidovima, jer ljudi intuitivno imaju tendenciju da tragaju za prirodnim elementima. Ovakav dizajn naročito se preporučuje hotelima u urbanim sredinama, gdje je uočljiv jasan nedostatak prirodnog okruženja. Gosti će se tako osjećati opuštenije i prijatnije.

Naglašena ekološka svjest

Ovo je još jedan trend koji je povezan sa prirodom. Naime, savremeni gosti imaju sve razvijeniju ekološku svjest, te sve veći značaj pridaju „zelenim“ hotelima koji vode računa o održivosti. Istraživanja su pokazala da milenijalci više vode računa o ekologiji od bejbi-bumera i ostalih generacija. Zato će hotelima korišćenje recikliranih elemenata, obnovljivih izvora energije i posjedovanje LEED sertifikata osigurati izvjestan broj „eco-friendly“ gostiju.

Isticanje lokalnog

Činjenica je da turisti žele da osjete lokalni duh gdje god da otputuju. Bilo da su u pitanju domaći proizvodi, gastronomija ili umjetnost, oni žele to da iskuse i u hotelima u kojim su odsjeli. Uspon ovog trenda doveo je do toga da hotelska industrija angažuje lokalne umjetnike i zanatlije za pomoć pri dizajniranju hotela. No, „lokalni dodir“ se ne zaustavlja na dizajnu, nego treba da bude vidljiv i u ponudi restorana i barova unutar hotela. Zaposleni koji znaju da ispričaju neku priču o lokalnim običajima ili legendama, takođe mogu biti od koristi, jer će se mnogi gosti raspitivati o istorijatu, običajima i navikama ljudi sa tog područja.

Luksuz je – udobnost

Poimanje luksuza u hotelskom enterijeru se sve više pomjera od striktno vizuelnog, koji podrazumjeva raskošne prostorije i skupocjen nameštaj, ka tome da se u njemu gosti osjećaju prijatno i udobno. Naime, odlična usluga i udobnost postali su sastavni dio luksuza, podjednako kao i ekstravagantni materijali. Hotelski prostori i nameštaj biće dizajnirani ne samo da izgledaju skupo i luksuzno, nego i da gostima priušte prijatan osjećaj. Jer, upravo je komfor jedan od najvažnijih trendova u dizajnu enterijera u 2018. godini. Shodno tome, hotel bi trebalo da pruži gostima osjećaj kao da su kod kuće.

Boje i četvrta dimenzija

Meki, neutralni tonovi polako odlaze u prošlost, a na scenu stupaju naglašene, žive boje, poput crvene, ljubičaste, jakih plavih tonova i vibrantnih zelenih nijansi. Imajući u vidu da živimo u vrijeme „selfi-manije“, ovakve boje privući će pažnju vaših gostiju, i neizbežno – društvenih mreža!

Međutim, osim vizuelnog aspekta, neophodno je zadovoljiti i ostala čula gostiju. To znači da im treba obezbjediti najbolje senzorno iskustvo, širenjem najljepših mirisa u hotelu, kvalitetnom hotelskom kozmetikom, udobnim nameštajem… Tek kada gostima obezbjedite užitak u svim aspektima čula vida, mirisa i dodira, može se reći da je vaš dizajn zaista ostvario svoju misiju.

Renoviranje

Hoteli bi na svake 3 godine trebalo da se modernizuju i postepeno renoviraju, prateći trendove. Glavni razlog za to je što su danas greške nedopustive, jer nikada nije bilo lakše napisati lošu kritiku o hotelu, koja može imati veliki uticaj na sve one koji razmišljaju da rezervišu sobu u tom objektu. Šteta koja može biti nanjeta reputaciji hotela je rizik koji se ne smije dozvoliti.

Renoviranje hotela ne mora biti tako komplikovano i teško izvodljivo kao što se čini, jer nije neophodno zatvoriti hotel dok je obnova u toku. Ukoliko ove godine planirate renoviranje, obratite pažnju na gore navedene trendove u dizajnu enterijera, s ciljem da ostavite utisak na vaše goste i obezbjedite im nezaboravno iskustvo.

IZVOR: turistickisvet.com